Biserica de la Roma

Biserica de la Roma
Despre Biserica de la Roma
Apostolul Petru nu venise la Roma decît pentru a se odihni şi a murit aici. Pentru că Biserica Romană era atunci întemeiată şi cîrmuită de către un episcop- Linus. (vezi pag.164)
După izvoarele veacurilor, cel întîi episcop al Romei a fost Linus, iar nu Sfîntul Petru. (vezi pag.132)
Linus a fost ucenicul lui Pavel. (vezi pag.157)
Pavel întemeie o Biserică la Roma şi puse episcop pe Linus, ucenicul său, pe care Tertulian, Sfîntul Irineu şi Evsevie îl numără ca cel întîi episcop al Romei. (vezi pag.157)
Deci cel întîi episcop al Romei a fost Linus, apoi Anaclet şi pe care i-a hirotonisit Apostolul Pavel.
Al treilea episcop a fost Clement care a fost hirotonisit de către Petru. (vezi pag.132)
Cuvîntul „Papă” este dat pentru prima dată lui Leon la Sinodul al IV-lea (ţinut în anul 451) ca titlul onorific.(vezi pag.85 şi pag.88)
[vezi Papalitatea schismatică, Wladimir Guettée, Editura Biserica Ortodoxă, Alexandria, 2001]
Întemeierea Biserici din Roma
Întemeierea Biserici din Roma este a lui Pavel şi a lui Petru (sau invers) [pag.104] – ca apostoli.
După izvoarele veacurilor primare cel întîi episcop al Romei a fost Linus, apoi Anaclet prin hirotonie de către Pavel, iar al treilea episcop a fost Clement prin hirotonie de către Petru [pag.132].
Petru şi Pavel au murit la Roma, însă dacă prin moartea lor ei au proslăvit această Biserică, nu i-au lăsat pentru aceasta şi moştenirea apostolatului lor, precum nici ceilanţi apostoli n-au lăsat apostolatul lor Bisericilor unde au murit [pag.132].
Deci cînd cei 3 episcopi au fost hirotonisiţi Petru şi Pavel trăiau.
Apostolul Petru a venit la Roma pentru a muri, iar Biserica Romană era atunci întemeiată şi cîrmuită de către un episcop (Linus) hirotonisit de către Pavel [pag.164].
La Sinodul de la Chalcedon (anul 451) – al 4-lea sinod – Pashasin, preşedintele Sinodului –unul dintre ei, pentru că au fost mai mulţi – l-a numit pentru prima dată pe Leon, papă, dar părinţii sinodului nu au văzut în acest cuvînt decît un titlu onorific la care ambiţiona, fără îndoială, episcopul Romei, pentru a determina mai bine superioritatea sa asupra episcopului Constantinopolei [pag.88].
Catolic – universal [pag.141].
[vezi Papalitatea schismatică, Wladimir Guettée, Editura Biserica Ortodoxă, Alexandria, 2001]

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în religie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s